Εργασιακά θέματα καθηγητών Πληροφορικής/Οργανικές θέσεις

Ερώτημα

Αν δώσετε οργανικές θέσεις στην Α/θμια να έχουμε δικαίωμα να γινόμαστε δ/ντές, καθώς η διοίκηση είναι κάτι εντελώς  ξεχωριστό.
Ευχαριστώ πολύ,
με τιμή
Δ.Κ ΠΕ19

Απάντηση

Η "ομάδα υποστήριξης του μαθήματος ΤΠΕ" προφανώς δεν σχετίζεται με θέματα εργασιακά. Δεν έχει αρμοδιότητα σε αποφάσεις ωραρίου εργασίας και εν τέλει μισθοδοσίας. Σχετικά με τις Οργανικές θέσεις πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρξουν για το καλό του μαθήματος, μια και λύνουν μια σειρά προβλημάτων που εν τέλει θα ωφελήσουν το μαθητή.

ΠΣ για το μάθημαΤΠΕ

Ερώτημα

Αν είστε υπεύθυνοι και για το πρόγραμμα σπουδών στο Δημοτικό, θα πρότεινα στην Α'  Δημοτικού να μην υπάρχει η Πληροφορική και οι  υπόλοιπες ώρες να είναι υποχρεωτικά δίωρα συνεχόμενα.
Ευχαριστώ πολύ,

με τιμή

Δ.Κ. ΠΕ19

Απάντηση

Η "ομάδα υποστήριξης του μαθήματος ΤΠΕ" δεν συνέταξε και δεν είναι υπεύθυνη για το πρόγραμμα Σπουδών. Είναι όμως στις προθέσεις της να συλλέξει και να επεξεργαστεί τις απόψεις που θα καταθέσουν οι συνάδελφοι και να τις υποβάλλει στο Υπουργείο. Πιστεύουμε όμως ότι και στην Α' τάξη μπορεί να υπάρξει και να συνεχίσει το μάθημα αλλά με πολύ προσοχή στο παιδαγωγικό και διδακτικό μέρος λόγω της μικρής ηλικίας των μαθητών. Για παράδειγμα μπορείτε να δημιουργήσετε μέσω λογισμικού, π.χ. hot potatoes, ερωτήσεις που με οπτικό τρόπο και σε διαδραστικό πίνακα ο μαθητής θα ταιριάζει εικόνες που σχετίζονται με την καθημερινότητά του, σπίτι ή εξωτερικό περιβάλλον, σχετικά με τους υπολογιστές.

Εργαστήρια: Κανονισμός/Αίθουσες α) /Συστέγαση-Χρέωση β) Προβληματικές αίθουσες

Ερώτημα

 Σε σχολικό συγκρότημα δύο συστεγαζόμενων σχολείων υπάρχει ΜΙΑ αίθουσα πληροφορικής με εγκαταστημένα τα δύο σταθερά εργαστήρια των σχολείων  και ένα από τα δύο κινητά. Το άλλο κινητό βρίσκεται στο γραφείο του  Δ/ντή. Πόσοι πρέπει να είναι οι υπέθυνοι εργαστηρίων; Ένας όσες και οι  αίθουσες ή δύο όσα και τα σταθερά εργαστήρια; Για το ότι η  συγκεκριμένη αίθουσα είναι ακατάλληλη και ότι δεν υπάρχει άλλος  ελεύθερος χώρος τί μπορούμε να κάνουμε;
με τιμή Δ.Κ. ΠΕ19

Απάντηση

Κάθε εργαστήριο ανήκει στο σχολείο που έχει χρεωθεί. Ο προσδιορισμός δηλαδή είναι "λογιστικός" και όχι γεωγραφικός. Έτσι, ο κανονισμός ορίζει, υπέυθυνο ουσιαστικά ανά σχολείο, αν πληρούνται οι όροι της απόφασης βέβαια.

 

Εργαστήρια: Ολοήμερο (όχι με ΕΑΕΠ). Τρόπος απόκτησης και δημιουργίας ολοκληρωμένου εργαστηρίου

Ερώτημα

Έχω διατεθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης και διδάσκω στο ..και στο ... Δημοτικό Σχολείο ....
Το ένα δεν ανήκει  στην κατηγορία των 961 ολοήμερων πιλοτικών  σχολείων ΕΑΕΠ, λειτουργεί όμως βάρδια ολοημέρου με μάθημα υπολογιστών.
Το μεγάλο μας πρόβλημα, το οποίο εγώ προσωπικά βιώνω σε καθημερινή  βάση προσπαθώντας να ασκήσω το εκπαιδευτικό μου έργο, είναι ότι το  σχολείο δεν έχει κανονικό εργαστήριο υπολογιστών. Και για να γίνω  σαφής, ο χώρος τον οποίο εμείς αποκαλούμε "εργαστήριο υπολογιστών"  είναι μια ευρύχωρη (ευτυχώς) αίθουσα, η οποία έχει μερικούς παλαιούς  υπολογιστές (όχι σε δίκτυο). Οι υπολογιστές προέρχονται από γονείς μαθητών ή τράπεζες κ.λ.π, είναι παλαιάς τεχνολογίας, το λογισμικό τους  είναι windows98 και XP και δεν είναι συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο. 
Επίσης το σχολείο δε διαθέτει projector ή άλλα περιφερεικά εκτός από  τα πολύ βασικά ποντίκια και πληκτρολόγια.
Για να σας προλάβω, γνωρίζω πολύ καλά και επικροτώ την πρόταση LTSP  και αυτή θέλω να υλοποιήσω στο εργαστήριο ώστε να αξιοποιήσω τον  παλαιό εξοπλισμό. Μάλιστα βρίσκομαι σε επικοινωνία και στενή συνεργασία και με εθελοντές μέλη του ΕΛ/ΛΑΚ.
ΟΜΩΣ, έχω κουραστεί να 'ζητιανεύω' χρήματα για την αγορά ενός δυνατού  server που θα στηρίξει το δίκτυο, είτε από το Δήμο, είτε από το  σύλλογο γονέων και κηδεμόνων (οι οποίο είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν -  μέχρι κάποιο σημείο, φυσικά). Και φυσικά ανησυχώ για το χρόνο ζωής  αυτών των μηχανημάτων, τα οποία προσπαθώ να "ενδυναμώσω" προσθέτοντας  μνήμες που μας δωρίζουν από όπου μπορείτε να φανταστείτε.
Να σημειώσω επίσης ότι το σχολείο διανύει τον 3ο μόλις χρόνο  λειτουργίας του, έχοντας προκύψει από σπάσιμο των τμημάτων του  γειτονικού ...., με απίστευτα αυξητικές τάσεις ως προς το 
μαθητικό του δυναμικό. Αρκεί να σημειώσω ότι η φετινή 1η δημοτικού  αποτελείται από 4 τμήματα και έτσι φαίνεται ότι θα συνεχίσει και την  επόμενη σχολική χρονιά!
Δεδομένου, λοιπόν, ότι το σχολείο δεν έχει συμπεριληφθεί ΠΟΤΕ σε  ΚΑΝΕΝΑ πρόγραμμα χρηματοδότησης για τον εξοπλισμό σχολικού εργαστηρίου  ΣΕΠΕΗΥ και ότι την ερχόμενη χρονιά είναι σίγουρο ότι θα είναι 12-θέσιο και λογικά θα λειτουργεί ως ΕΑΕΠ, σας θέτω το κρίσιμο ερώτημα αν  προβλέπεται η ένταξή του σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Σας παρακαλώ θερμά να αναζητήσετε αν υπάρχει κάποια ουσιαστική λύση  και να με κατευθύνετε ώστε να κάνω τις απαραίτητες ενέργειες.

Απάντηση

Η απόφαση - κανονισμός του ΥΠΔΜΘ σχετίζει την ομάδα αυτή μόνο με τα Ολοήμερα Δημοτικά με ΕΑΕΠ. Έτσι, ξεφεύγει από την αρμοδιότητα της "ομάδας υποστήριξης του μαθήματος ΤΠΕ", η απόκτηση / δημιουργία εργαστηρίου άλλου τύπου Σχολείου. Ως Σχολικοί Σύμβουλοι όμως Πληροφορικής ΔΕ θα σας συστήναμε να συνεργαστείτε με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. που έχει αρμοδιότητα στα Δημοτικά. Επίσης μπορείτε να συνεννοηθείτε με τον Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ του σχολείου και έτσι και με τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής της περιοχής και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ, προς την κατεύθυνση της άντλησης εμπειρίας από δημιουργία ολοκληρωμένων εργαστηρίων μέσω σχολικών επιτροπών ή εκμετάλλευσης παλαιότερων, τόσο με εμπορικό όσο και με ελεύθερο λογισμό. Ένα σημείο προσοχής βρίσκεται στην ομοιομορφία τόσο του λειτουργικού συστήματος όσο και του λογισμικού, λόγω των μικρών σε ηλικία μαθητών.